Ahad, 20 Oktober 2013

Allah sayangkan aku :')

Assalammualaikum.

hai hai and hai you alls. lama tak update blog kan? ada tak kat sini yang sweet stalker gitu. ada tak? tadak? hm hm, sedih :'( okay. tujuan untuk update blog nie bukan untuk mengadu kasih, mintak simpati or what tapi nak story atau lebih dikenali berkongsi cerita. ehem ehem, test suara. sediakan tisu siap-siap sebab story nie agak sedih *LoL

first and for most aku nak ucapkan ribuan terima kasih kepada Allah kerana sentiasa bersama aku di susah dan senang aku. kedua, kepada ibu bapaku kerana membantu dan selalu menasihati aku dan ketiga kepada bestfreind aku, yang banyak memberi aku semanagt untuk meneruskan hidup. nampak tak title dkt atas tuh? Allah sayang semua hambaNya. tiada yang lebih ataupun kurang. Allah sayang semua sama rata. Allah maha Pengasih dan Maha Penyayang :') tapi ini berkaitan dengan kes aku.

Allahu Allah, firstly jum berselawat dulu. Allahumma solialasaidinimuhammad wa'alihimuhaammad :')

okay. balik kepada tajuk. actually aku agak bingung dan keliru. kenapa kawan-kawan aku bersikap negatif terhadap aku? setiap malam aku munasabah diri aku. aku tanya pada diri aku ' apa salah aku? ' aku tertanya-tanya, apa salah aku dan apa dosa aku sampai kawan-kawan aku bersikap sebegitu. kalau mmg aku ada salah, aku betul-betul mintak maaf. kita manusia pernah buat silap. takkan lari drpd buat silap kan? tapi kenapa pelu mengutuk. kenapa perlu mengata? kenapa perlu menghina? itu yang menghantui hidup aku. susah untuk aku mencari jawapan malainkan aku pergi tanya depa sendiri. actually, aku tak berani nak tanya sebab aku tak nak besarkan kes. aku tanak sifat dendam ada dalam diri aku jadi aku putuskan untuk berdiamkan diri.

sekarang baru aku sedar, hidup ini tak semua orang suka kita. tak semua org boleh terima kita. yang penting kita kenang yakin dan tabahkan hati untuk meneruskan hidup. bak kata ulama 'Allah sayangkan hambanya'
dan aku sedar, siapa yang ikhlas dan siapa yang tak ikhlas. aku rasa, kalau kawan aku baca, mesty depa akan rasa apa yang aku rasa skrg. sakit hati? marah? geram? nak kata aku nie fake freind? teruskan lah. lantak hanglah nak kata apa pun dkt aku sbb aku ada Allah. hang kutuk aku sekalipun, hang dpt apa? kalau hang kutuk then dpt pahala stinggi gunug, aku pun nak mengutuk jugak. think twicely. jangan ingat aku kurang matang, hampa boleh pijak kepala aku macam taik. okay faham? huhh!

thats all for today. nak kawan, kawan jelah. takmau kawan? urusan hampa dgn Allah. assalammualaikum. Fi Hifzilllah :)



1 ulasan:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam